راه های ارتباطی: E-mail: Zh.parsai66@gmail.com Instagram: @zh.parsai
با کمبود وقت چه طور سفر کنیم؟

با کمبود وقت چه طور سفر کنیم؟

زمانی که می خواهیم برای سفر برنامه ریزی کنیم خیلیها به این نکته اشاره می کنند که وقت کافی برای سفر نداریم. برخی اشاره می کنند که دانشجو هستند و برخی کارمند اند. افرادی هم مشغول کارهای روزمره هستند و معتقداند علی رقم برنامه ریزی که دارند زمان کافی برای اختصاص به سفر را ندارند.

در پاسخ به دوستان باید اشاره کرد که حق با آنها است. چرا که ما هرگز زمان کافی برای اختصاص به تمام فعالیت های مورد نظرمان نداریم به همین دلیل به صورت ناخودآگاه زمانی را که در اختیار داریم به فعالیت های مهم تر می پردازیم. در واقع ما در برنامه های روزانه شروع به اولویت بندی می کنیم و به صورت اتوماتیک از فعالیت های مهم تر شروع می کنیم و چون زمان برای پرداختن به همه فعالیت ها را نداریم، فعالیت های کم اهمیت تر حذف میشوند.

در مقاله چرا سفر بخش اول به این نکته پرداختیم که نیاز به تفریح جزء پنج نیاز اساسی ما است و برای داشتن یک زندگی متعادل باید به همه نیازها توجه کنیم. البته در این مقاله به این نکته پرداخته شد که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی اغلب برای تفریح زمان کافی اختصاص داده نمی شود اما اگر افراد از اهمیت زمانی که اختصاص می دهند در بالا بردن بازدهی و سطح رضایت از زندگی آگاهی داشته باشند هرگز از این زمان برای پرداختن به فعالیت های دیگر نمیکاهند. خود من هم سالها قبل زمان کافی برای سفر کردن نداشتم اما بعد از آگاهی از تاثیرات سفر در زندگی در حال حاضر کل هفته را تلاش می کنم تا با فراغ بال در آخر هفته به سفر بروم.

برای کسانی که کارمند هستند و در طول هفته امکان سفر ندارند پیشنهاد می شود که برنامه سفر برای آخر هفته در نظر بگیرند البته این محدودیت های ترافیکی آخر هفته مکان های مختلف را مد نظر داشته باشند.

اگر شما از دسته کسانی هستید که محدودیت کارمندها را ندارید می‌توانید بسیاری از برنامه‌های سفر خود را در وسط هفته اجرایی کنید. در این حالت هم به ترافیک جاده‌ای بر‌نمی‌خورید و هم محدودیت‌های دیگر افراد برای زمان سفر را ندارید.

همهین الان به تقویم خود مراجعه کنید و اولین زمانی را که به سفر می‌توانید اختصاص دهید مشخص نمایید. فراموش نکنید که اولویت‌های شما تعیین کننده برنامه شما خواهد بود. اگر هم تمایل داشتید برنامه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

این پست دارای 2 نظر است

  1. سلام دوست عزيز، مقاله شما در مورد سفر و اينكه چرا بايد به سفر برويم خيلي جامع و مانع بود شايد نياز بود كمي بيشتر به تاثيرات سفر در زندگي روزمره و روحيات آدمها پرداخته شود در كل از اين بابت كه باعث تلنگري بما انسانها ميشود عالي بود

    1. سلام و روز بخیر
      ممنون از شما دوست عزیز
      در بخش سفر و بهبود فردی به این موضوع پرداخته شده است.

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید