راه های ارتباطی: E-mail: Zh.parsai66@gmail.com Instagram: @zh.parsai
سفر و تقویت خلاقیت

سفر و تقویت خلاقیت

تا حالا براتون پیش آمده که در مکانی باشید که امکانات محدودی وجود دارد؟ در این حالت اغلب پیش می آید که افرادی در جمع هستند که با وجود این محدودیت ها حد اکثر لذت را برای خود و اطرافیان رقم میزنند.

در راه برگشت از محل کار در سرویس قرار شد برای یکی از همکاران جشن تولد بگیریم. به همین منظور سر راه کنار یک شیرینی فروشی نگه داشتیم و کیک تولد خریدیم. تا این جا همه چیز خوب بود اما متاسفانه شیرینی فروشی بشقاب و چنگال یکبار مصرف برای کیک را تمام کرده بود و در آن حوالی مغازه دیگری نبود. یکی از همکاران من بسیار اهل سفر هستند و در آن شرایط با هنر خاصی از همه دعوت کردند تا از لوازم پذیرایی ابتکاری ایشان استفاده کنند. در حقیقت ایشان از مقوای ضخیم جعبه کیک به عنوان بشقاب و از تکه های آن به عنوان قاشق استفاده کردند. این ابتکار برای اغلب ما بسیار شیرین و جذاب بود و خود این داستان باعث شد تا این جشن تولد بسیار خاطره انگیز شود.

شما هم حتما تجریه های مشایه بسیاری در این زمینه دارید. کسانی که زیاد سفر می کنند به این علت که با مسائل متنوع زیادی در طوب سفر روبرو میشوند در حل مسائل بسیار خلاق اند. داستان بالا تنها یک نمونه از خلاقیت افراد اهل سفر است. به دلیل تنوع مسائل سفر این افراد در زندگی شخصی خود هم به راحتی با مشکلات کنار می آیند و برای آنها راه حل‌های خلاقانه ابداع میکنند.

اگر بخواهیم خلاقیت را تعریف کنیم به تعاریف بسیار متنوعی می رسیم. اما به زبان ساده، انجام یک کار جدید و یا یک کار تکراری از مسیر جدید را خلاقیت گویند. با این تعریف بسیاری از ما در فعالیت های روزانه اگر کمی دقت کنیم فرصت استفاده از ذهن خلاق خود را پیدا میکنیم. افرادی که اهل سفر هستند از شیوه های جدید برای آسایش و یا برطرف نمودن نیاز های خود استفاده میکنند. این ویژگی باعث پرورش خلاقیت آنها میشود و باعث می شود در امور جدید هم خلاقانه تر عمل کنند.

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید