راه های ارتباطی: E-mail: Zh.parsai66@gmail.com Instagram: @zh.parsai
جغرافیایی منحصر به فرد ایران

جغرافیایی منحصر به فرد ایران

اساسا افراد به خاطر دیدن از مناطق مختلف سفر می کنند. در حقیقت تنوع جغرافیایی باعث شده تا افراد پای در راه سفر نهند.

این که هر کشور در چه طول و عرض جغرافیایی قرار گرفته منجر به ایجاد تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف گشته است و به دنبال آن جاذبه های بی نظیر گردشگری مانند جنگلها، تالاب ها و عوامل مختلف طبیعی به وجود آمده است. کشور ما ایران به دلیل قرار گرفتن در عرض25 تا 44 درجه شمالی و طول جغرافیایی 44~63.5 درجه شرقی دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بینظیری است.

از جمله این طبیعت بی نظیر می توان به کوه های بلند در منطقه شمالی و غربی آن می توان اشاره کرد. همچنین در مرکز ایران به وجود کویرهای بسیار زیبا میتوان اشاره کرد. این کویر ها در فاصله کمی از کوههای آن منطقه قرار گرفته اند. در واقع با اختلاف کمی میتوان از منطقه بسیار گرم کویر با پیمودن مسیری در حدود 200 کیلومتر به کوههای سرد و مرتفع رسید.

لازم به ذکر است که قرار گیری کشورمان در این طول و عرض جغرافیایی به دلیل محصور شدن در بین رشته کوهها به منطقه ای بیابانی و نیمه بیابانی تبدیل شده است. زیرا این رشته کوه های سر به فلک کشیده مانع ورود رطوبت به مناطق مرکزی ایران می شوند.

این شرایط خاص اما کشور ما را به مکانی بی نظیر برای گردشگران مبدل ساخته است. در حقیقت شما می توانید صبح را در جزیره زیبای کیش به تفریح بپردازید و با یک پرواز در حدود ظهر پای کوه باشید و از اسکی کردن لذت ببرید. در پایان هم با یک پرواز خود را برای شب به کویر زیبای ایران برسانید و از شب پر ستاره آن لذت ببرید. این ویژگی تنوع جغرافیایی را در کنار جنگلهای حرا و تالاب های کمنظیر ایران بگذارید تا لیست بینظری از جاذبه های گردشگری را بتوانید به مسافرانتان پیشنهاد دهید.

این پست دارای 2 نظر است

  1. عالي بود ممنون از اين مقاله هاي عالي

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید