راه های ارتباطی: E-mail: Zh.parsai66@gmail.com Instagram: @zh.parsai
سفر و تقویت ارتباط

سفر و تقویت ارتباط

در خصوص سفر کردن مزایای زیادی اشاره شده که در این مقاله قصد داریم به بررسی رابطه سفر و تأثیر آن در برقراری ارتباط بپردازیم.

در علوم مختلف افراد را به دو گروه درون‌گرا و یا برون‌گرا تقسیم می‌کنند. در این تعریف به افرادی که انرژی خود را از جمع دریافت می‌کنند برون‌گرا گفته می‌شود در حالی که به افرادی که انرژی خود را از تنهایی خود دریافت می‌کنند درون‌گرا گفته می‌شود. لازم به ذکر است که این تعریف یکی از هزاران تعریف این مفهوم است؛ اما در تمام آن‌ها معنا موردنظر یکی است یا بسیار به هم نزدیک است.

هر دو گروه افراد درون‌گرا و برون‌گرا در سفر دوستان زیادی پیدا خواهند کرد و از اوقات سفر بسیار استفاده خواهند کرد. افراد برون‌گرا که مشخصاً دوستان زیادی در خلال سفر پیدا می‌کنند و از فعالیت‌های جمعی لذت زیادی را در طول سفر تجربه خواهند کرد؛ اما همین سفرها افراد زیادی را باهم آشنا می‌کند. به‌بیان‌دیگر افراد برون‌گرا که در حالت عادی هم بدون مشکل با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند اما سفر فرصت مناسبی را در اختیار افراد برون‌گرا قرار می‌دهد تا در جمعی قرار بگیرند که افراد تمایل زیادی برای آشنایی و برقراری ارتباط باهم دارند. در این شرایط افراد درون‌گرا به‌راحتی این فرصت را خواهند داشت که با دیگران ارتباط برقرار نمایند.

برای مثال دوست دارم از تجربه خودم در یکی از سفرها برایتان بگویم که در خلال این سفر علی رقم اینکه من بسیار خسته بودم و پیش‌بینی می‌کردم در طول سفر فرصت برقراری ارتباط برایم فراهم نشود اما در کمال ناباوری در این سفر یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی من که آشنایی با یک تور لیدر و آغاز مسیر گردشگری بود رقم خورد. در این سفر خلاف آنچه تصور می‌کردم با پیشنهاد آغاز دوره‌های گردشگری روبرو شدم اگرچه در آن مقطع نتوانستم در کلاس‌های مذکور شرکت کنم اما این آشنایی باعث شد تا در جریان دقیق این روند قرار بگیرم و در کلاس‌های آتی شرکت کنم.

همراهان عزیز پیشنهاد می‌کند اگر تمایل دارید دایره دوستانتان را گسترش دهید از همین الآن برای تعطیلات آتی برنامه سفری را به همراه تور مناسبی برای خودتان تدارک ببینید.

این پست دارای 2 نظر است

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید