راه های ارتباطی: E-mail: Zh.parsai66@gmail.com Instagram: @zh.parsai
سفر و تربیت فرزند

سفر و تربیت فرزند

در مقالات قبل با مزیتهای ویژه سفر کردن مانند صلح و دوستی، آشنایی با طعم های جدید، آشنایی با زبان های جدید، افزایش خلاقیت و … آشنا شدیم.


در این مقاله قرار است در باره رابطه تربیت فرزند با سفر صحبت کنیم. بله درست خواندید رابطه تربیت فرزند با سفر. شاید به نظر شما عجیب بیاید که اصلا در فرصت کوتاه سفر چگونه میتوان کودکی را تربیت کرد. در خانه با صرف زمان و هزینه زیاد این مهم به سختی حاصل میشود حال در سفر چگونه میتوان روی تربیت کودکان کار کرد؟ اما در این جا لازم است به تاثیر شگرف روشهای غیر مستقیم در تربیت فرزندان اشاره کنیم.

شاید شما هم خاطرات زیادی از آموزشهای غیر مستقیم خود داشته باشید. اغلب ما انسانها در مقابل آموزشهای مستقیم مقاومت میکنیم و حتی در برخی موارد بر عکس عمل میکنیم. اما در برابر آموزشهای غیر مستقیم از خود کرنش نشان میدهیم و با آغوش باز پذیرای آن خواهیم بود. در مواقعی هم این آموزشها را جزئی از تجربیات خود قلمداد میکنیم. به همین خاطر برای همیشه در ذهنمان باقی خواهد ماند.

اغلب والدین برای اینکه ارزشی را به کودک خود آموزش دهند معمولا با او در این باره صحبت میکنند. ما اگر در سفر به صورت عملی کودک خود را با ارزش هایی ماند همکاری و گذشت آشنا کنیم شاهد تاثیر آنها خواهیم بود.

برای مثال مسئولیت پذیری از مفاهیمی است که والدین بسیار علاقه دارند به بهترین شک به فرزند خود آموزش دهند. در طول سفر با محول کردن وظایف کوچک و مهم به فرزند خود میتوانی این مهم را به او آموزش دهید.

امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی در ابعاد مختلف افراد فرصت کمی را برای در کنار خانواده بودن دارند. از آنجا که آموزش عملی بسیاری از مفاهیم تربیتی به حضور والدین نیاز دارد، فرصت سفر زمان مغتنمی برای این آموزش است.

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید