راه های ارتباطی: E-mail: Zh.parsai66@gmail.com Instagram: @zh.parsai

پل طبیعت

معرفی جاذبه های گردشگری تهران

سلام به همه دوستان خوبم! به دلیل شرایط جوی پایدار، فصل بهار فصل گشت و گذار و طبیعت گردی هست. به همین خاطر سعی میکنم جاذبه های گردشگری تهران رو معرفی کنم که تا هوا مناسب هست از دیدن اونها لذت ببریم.

اولین مکانی که می‌خوام معرفی کنم پل طبیعت هست. این پل بزرگترین پل غیر خودرویی (پیاده رویی) ایران محسوب میشود و پروسه احداث آن در سال 91 به پایان رسید. . درسال 88 به منظور ساخت این پل مسابقه ای برگزار شد که طی آن طرح فعلی برنده شد و این سازه با ویژگی های  منحصر به فرد احداث شد.  در حقیقت دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی توسط این پل به هم متصل می شوند. دید کلی این پل از فراز بزرگراه مدرس میسر است.

ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی این پل:

در حقیقت پل طبیعت با الهام از طرح ارگانیک درختان ساخته شده است. همانطور که مشاهده میشود استفاده از تیر های منحنی  منجر به طراحی سازگار و به حداقل رساندن اثرات این پل روی فضای سبز اطراف شده است. علی رقم احداث این پل بر روی سه پایه، مقاومت بالایی به زلزله داشته به صورتی که پیش بینی میشود به راحت در برابر زلزله تا هفت ریشتر مقاومت کند.

از دیگر ویژگی های این سازه به استفاده از متریال سازگار با طبیعت به نام رزیستا برای پوشش کف میتوان اشاره کرد. این پوشش بسیار شبیه چوب است با این تفاوت که نیاز به نگهاری مانند چوب ندارد. شایان ذکر است که نیمکت های روی این پل نیز به صورت سازگار با کف طراحی شده به طوری که در نگاه اول به نظر می رسد بخشی از سیستم کف است که ارتفاع گرفته و فضایی برای نشستن ایجاد می نماید.

از جاذبه های این پل به وجود رستوران ها و فضای بی نظیر برای پیاده روی و عکاسی می توان اشاره کرد.

نحوه دسترسی:

هران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

پاسخی بگذارید

بستن منو
×
×

سبد خرید